Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

Trocha teorie technologie nikoho nezabije… Lentikulární tisk je několikafázový proces kroků, během kterých se tvoří (doslova skládají) lentikulární obrazy. „Jsou k tomu potřeba nejméně dva, ideálně však pět nebo šest obrázků, které jsou pak spojeny lentikulární čočkou,“ vysvětluje Petr Šilha, art-director mediální agentury SWITCH, která ve spolupráci s partnery lentikulární tisk zprostředkovává.

Lentikulární tisk poté vytvoří pomocí lentikulárních fólií optický 3D klam – do obrazu je přidána hloubka. To ale není všechno. Lentikulární fólie „umí“ zobrazovat z různých úhlů pohledu jiné obrazy a tím docílit i zdánlivého pohybu určitého objektu.

Lentikulární tisk marketingoví manažeři napříč obory milují, protože na zákazníky funguje především svou neotřelostí. „Něco jiného je stát na zastávce MHD a dívat se ve vitríně na běžný plakát a něco jiného vidět výsledek lentikulárního tisku,“ říká Petr Šilha. „Je to mnohem zábavnější a přitažlivější, takže klient díky tomu dokáže zboží, služby nebo sdělení potencionálnímu zákazníkovi mnohem lépe předat.“

Tato metoda tisku se hodí k vytvoření různých snímků animace, kompenzace různých vrstev v různých krocích (3D efekt), nebo dokáže prezentovat soubor alternativních obrazů, které se mohou objevit a transformovat do sebe.

„Lentikulární tisk umíme realizovat nejen v pražském metru, ale prakticky kdekoliv, kde jsou k dispozici city light vitríny,“ dodává obchodní manažer Ondřej Přibyl ze Switch Media. „Rád bych ale dodal, že rozměry vitrín zvládneme jednoznačně překročit a tento druh tisku zprostředkujeme klientům v jakémkoliv rozměru. Vlastně se s kolegy těšíme na zakázku jako dům,“ usmívá se.

Jestli vás právě napadlo: To musím vidět.

Za kvalitním výsledkem stojí ze strany grafiků dobrá znalost optiky a binokulárního vidění, stejně jako absolutní soustředění na přesnost při práci.

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?
Čtěte dál
Design

5 dobrých důvodů proč mít firemní knihu

Firemní kniha bude sloužit jako osobní dárek pro vaše zákazníky a partnery, ukážete světu, jací jste a co dovedete. Může být, ale i něčím víc. Krásnou výpravou do minulosti. K lidem a místům, kde to všechno začalo.

08. 03. 2022
Vývoj

Arbitron - hlasujte online

“Ať zvedne ruku ten, kdo je PRO.”
Vše se dnes přesouvá do online světa a stejně tak i volby a hlasování není třeba dělat neustále “postaru” - prezenčně. Vzrůstající poptávka po online hlasovací platformě dala vzniknout Arbitronu - online aplikaci pro hlasování a volby na míru.

22. 12. 2021