Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

Trocha teorie technologie nikoho nezabije… Lentikulární tisk je několikafázový proces kroků, během kterých se tvoří (doslova skládají) lentikulární obrazy. „Jsou k tomu potřeba nejméně dva, ideálně však pět nebo šest obrázků, které jsou pak spojeny lentikulární čočkou,“ vysvětluje Petr Šilha, art-director mediální agentury SWITCH, která ve spolupráci s partnery lentikulární tisk zprostředkovává.

Lentikulární tisk poté vytvoří pomocí lentikulárních fólií optický 3D klam – do obrazu je přidána hloubka. To ale není všechno. Lentikulární fólie „umí“ zobrazovat z různých úhlů pohledu jiné obrazy a tím docílit i zdánlivého pohybu určitého objektu.

Lentikulární tisk marketingoví manažeři napříč obory milují, protože na zákazníky funguje především svou neotřelostí. „Něco jiného je stát na zastávce MHD a dívat se ve vitríně na běžný plakát a něco jiného vidět výsledek lentikulárního tisku,“ říká Petr Šilha. „Je to mnohem zábavnější a přitažlivější, takže klient díky tomu dokáže zboží, služby nebo sdělení potencionálnímu zákazníkovi mnohem lépe předat.“

Tato metoda tisku se hodí k vytvoření různých snímků animace, kompenzace různých vrstev v různých krocích (3D efekt), nebo dokáže prezentovat soubor alternativních obrazů, které se mohou objevit a transformovat do sebe.

„Lentikulární tisk umíme realizovat nejen v pražském metru, ale prakticky kdekoliv, kde jsou k dispozici city light vitríny,“ dodává obchodní manažer Ondřej Přibyl ze Switch Media. „Rád bych ale dodal, že rozměry vitrín zvládneme jednoznačně překročit a tento druh tisku zprostředkujeme klientům v jakémkoliv rozměru. Vlastně se s kolegy těšíme na zakázku jako dům,“ usmívá se.

Jestli vás právě napadlo: To musím vidět.

Za kvalitním výsledkem stojí ze strany grafiků dobrá znalost optiky a binokulárního vidění, stejně jako absolutní soustředění na přesnost při práci.

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?
Čtěte dál
Online marketing Vývoj

Web Performance – rychlost a výkon je na internetu rozhodující

Se stále se zvyšující rychlostí a stabilitou internetového připojení už není v dnešní době technicky problém využívat internet k věcem, které ještě nedávno nebyly možné. Právě rychlost a dostupnost internetového připojení umožnila vytvořit podmínky pro přenos do té doby nemyslitelných obchodních aktivit.

16. 08. 2021
Vývoj

PHP - Kontroverzní jazyk, který ještě neřekl poslední slovo

Mnozí predikovali postupný a pomalý zánik PHP jako nástroje pro tvorbu webových aplikaci. Proč vlastně používat jazyk, který vznikal jako pomocný nástroj pro potřeby jednoho člověka? Proč používat PHP, pokud existuje Java, Golang, TypeScript? Realita ale poněkud překvapující: jazyk žije, rozvíjí se a přináší spoustu vychytávek, které mu umožňuji úspěšně konkurovat na trhu. Vlastně dokonce být lídrem toho trhu ;)

11. 05. 2021