Pomáháme e-shopům zvyšovat výnosy a spokojenost zákazníka

Malá nudná ikonka lupy v horním rohu webu. Možná jste jí doteď nevěnovali pozornost. Nejste první. Ve světě e-commerce je vyhledávač a jeho optimalizace nedoceněnou příležitostí zvýšení objednávek. V Media Factory jsme tento potenciál objevili a znásobili ve vývoji vyhledávací platformy Search Ready.

Nyní radíme e-shopům, jak můžou být o krok napřed před konkurencí a využít pokročilé vyhledávání ve prospěch svých business cílů. Stali jsme se součástí letošní konference „Chytré podnikání: Efektivní nástroje pro e-commerce". Náš product owner Václav Soukup měl přednášku plnou praktických tipů a zajímavých dat. Chcete je znát taky? Podívejte se na celý záznam z konference.

Václav Soukup, konference Chytré podnikání Praha

Jak může špatný vyhledávač odradit zákazníka?

Myslíte, že když vám vyhledávač zboží nepomůže, tak ani neuškodí? Vžijte se do role zákazníka. Pokud vám search nabízí zcela jiný druh produktu, než jaký hledáte, kolik šancí mu dáte? Dvě, tři, pět? (Pokud ho ovšem na stránce vůbec najdete…). A pak rychle ke konkurenci, zkusit jiný e-shop, který vám rychle a snadno vyhledá, co potřebujete. Asi si není těžké představit, kterou stránku si uložíte do záložek a navštívíte ji příště. Známe všechna úskalí špatného vyhledávače, která zákazníka hned odradí.

Opravdu pokročilé vyhledávání zvyšuje množství objednávek?

Ano. A netvrdíme to jenom tak. Přesvědčila nás překvapivá data z průzkumu společnosti Sales Force a data našich klientů. Výsledky jasně ukazují, že pokročilé vyhledávání a jeho pravidelná optimalizace přináší nejenom spokojenost zákazníka, ale zejména růst výnosů z e-commerce.

Statistiky nákupů s použitím vyhledávače, zdroj Sales Force

Zajímavé je, že ve střední Evropě pouze 3 % návštěvníků e-shopu použijí vyhledávač. Ale jsou to právě oni, kteří mají až 4,3x vyšší podíl na výnosech, než ti, kdo si stránku jen prohlíží. Je to snadné. Zákazník, který použije search, chce u vás nakoupit. K tomu je ale potřeba poskytnout mu vyhledávač, který mu rozumí a rychle najde relevantní výsledek.

Optimalizace searche v praxi

Chytrý interní vyhledávač je opravdu zásadní. Ale jak by měl prakticky fungovat? V první řadě musí být viditelně ihned po ruce a musí porozumět „řeči“ zákazníka. Tak schválně. Jak často při psaní na klávesnici uděláte překlepy? Nebo spíš neuděláte? Jak často používáte slangová synonyma a ne správné pojmenování nějakého produktu? Zcela běžné situace v našem online jazyku jsou pro obyčejný search problém. Pokročilé vyhledávání je intuitivní, ovládá tvarosloví, poradí si s diakritikou a synonymy.

Příklad vyhledávače, který nepracuje s překlepy

Skutečně však lidé hledají to, co si myslíte vy? Pravidelné sledování statistik v administraci je základním předpokladem optimalizace. Když víte, jaké výrazy jsou nejčastěji hledané, znáte výrazy s nejvíce prokliky či celkový počet hledání po dnech, dokážete výrazně zlepšit vyhledávání na vašem webu a zvýšit spokojenost zákazníka s jeho používáním.

Využijte jeho možnosti zcela naplno. Chcete, aby se některé produkty umístily na prvních pozicích ve výsledcích hledání? Nyní je to ve vašich rukou. Můžete si sami určovat, dle jakých kritérií (akční cena, hodnocení, zásoby) se výsledky seřadí.

Search Ready – intuitivní vyhledávací platforma nejen pro e-commerce

Všechny uvedené funkce efektivního vyhledávače jsme spojili do vlastního produktu – Search Ready. Dokáže toho však mnohem víc. Podívejte se, jak to začalo a přečtěte si interview s Martinem Vlasákem, který za produktem stojí.

Martin Vlasák, product owner Search Ready

Můžeme jej nasadit do jakéhokoliv e-shopu nebo webu. Integrace základní verze je přitom velmi snadná a rychlá přes JavaScript. Žádné programování není potřeba.

Chápeme, že každý e-shop je jiný a některý potřebuje individuální řešení. Proto rádi poznáme i váš e-commerce business a pomůžeme optimalizovat interní vyhledávání tak, aby fungovalo ve váš prospěch.

Poznejte Search Ready blíž.

 
Čtěte dál
Online marketing Vývoj

Web Performance – rychlost a výkon je na internetu rozhodující

Se stále se zvyšující rychlostí a stabilitou internetového připojení už není v dnešní době technicky problém využívat internet k věcem, které ještě nedávno nebyly možné. Právě rychlost a dostupnost internetového připojení umožnila vytvořit podmínky pro přenos do té doby nemyslitelných obchodních aktivit.

16. 08. 2021
Design

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

28. 07. 2021