Jak zefektivnit kampaně? Manuálním nastavením

Kolega Kuba Racek přednášel na konferenci WEB TOP 100 o nejúspěšnější kampani, kterou jsme realizovali pro našeho klienta – stavebniny PRO-DOMA.

Úkol zněl jasně: být vidět za každou cenu

Stavebniny PRO-DOMA mají působnost po celé naší republice. Aktuálně se jedná o celkem 86 prodejen v různých regionech. Chceme tedy, aby se uživatelům při vyhledávání stavebnin v jejich lokalitě na Seznamu nebo na Googlu zobrazila ve výsledcích nejbližší pobočka PRO-DOMA co možná nejvýše.

DSA kampaně vs. manuální nastavení

Zásadní dilema na úvod. Jít cestou využití dynamicky generovaných DSA kampaní s tím, že ušetříme spoustu času díky kompletnímu automatickému nastavení, kdy bude reklamní inzerát generován dle toho, co lidé hledají? Anebo zvolit ruční nastavení kampaní s mnohonásobně vyšší časovou náročností, ale s vyšší kvalitou a lepší kontrolou výsledků?

Manuální nastavení přináší výsledky

Vsadili jsme na manuální přípravu a nejvyšší možnou relevanci jsme se snažili získat tím, že jsme rozdělili klíčová slova do co nejvíce reklamních sestav.

Například: Prodejna stavebnin v Dolních Počernicích se dá vyhledávat několika způsoby - "stavebniny Praha", "stavebniny Dolní Počernice" nebo "stavebniny Praha východ". A pro každé toto vyhledávání (pro každou skupinu klíčových slov) je třeba vytvořit vlastní reklamní sestavu, z níž je pak sestaven výsledný inzerát zobrazující se ve vyhledávání.

Takové nastavení má za následek mnohem vyšší skóre kvality, vyšší podíl vítězných aukcí a nižší cenu za proklik. Právě tyto tři faktory zajišťují vyšší efektivitu kampaní.

Kampaň v číslech

O kolik lépe si manuálně nastavená kampaň vedla? Oproti DSA kampaním narostla míra prokliku (CTR) o 18 % a konverzní poměr o 6 %. Velmi důležitým výsledkem je o 19 % nižší průměrná cena za proklik (CPC).

Takže pokud na začátku věnujete nastavení více péče a času, celá kampaň může výrazně ušetřit finance a přinést kvalitní výsledky. Zvlášť, když se jedná o kampaň většího rozsahu.

Jak zefektivnit kampaně? Manuálním nastavením
Čtěte dál
Design

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

28. 07. 2021
Vývoj

PHP - Kontroverzní jazyk, který ještě neřekl poslední slovo

Mnozí predikovali postupný a pomalý zánik PHP jako nástroje pro tvorbu webových aplikaci. Proč vlastně používat jazyk, který vznikal jako pomocný nástroj pro potřeby jednoho člověka? Proč používat PHP, pokud existuje Java, Golang, TypeScript? Realita ale poněkud překvapující: jazyk žije, rozvíjí se a přináší spoustu vychytávek, které mu umožňuji úspěšně konkurovat na trhu. Vlastně dokonce být lídrem toho trhu ;)

11. 05. 2021