Jak zefektivnit kampaně? Manuálním nastavením

Kolega Kuba Racek přednášel na konferenci WEB TOP 100 o nejúspěšnější kampani, kterou jsme realizovali pro našeho klienta – stavebniny PRO-DOMA.

Úkol zněl jasně: být vidět za každou cenu

Stavebniny PRO-DOMA mají působnost po celé naší republice. Aktuálně se jedná o celkem 86 prodejen v různých regionech. Chceme tedy, aby se uživatelům při vyhledávání stavebnin v jejich lokalitě na Seznamu nebo na Googlu zobrazila ve výsledcích nejbližší pobočka PRO-DOMA co možná nejvýše.

DSA kampaně vs. manuální nastavení

Zásadní dilema na úvod. Jít cestou využití dynamicky generovaných DSA kampaní s tím, že ušetříme spoustu času díky kompletnímu automatickému nastavení, kdy bude reklamní inzerát generován dle toho, co lidé hledají? Anebo zvolit ruční nastavení kampaní s mnohonásobně vyšší časovou náročností, ale s vyšší kvalitou a lepší kontrolou výsledků?

Manuální nastavení přináší výsledky

Vsadili jsme na manuální přípravu a nejvyšší možnou relevanci jsme se snažili získat tím, že jsme rozdělili klíčová slova do co nejvíce reklamních sestav.

Například: Prodejna stavebnin v Dolních Počernicích se dá vyhledávat několika způsoby - "stavebniny Praha", "stavebniny Dolní Počernice" nebo "stavebniny Praha východ". A pro každé toto vyhledávání (pro každou skupinu klíčových slov) je třeba vytvořit vlastní reklamní sestavu, z níž je pak sestaven výsledný inzerát zobrazující se ve vyhledávání.

Takové nastavení má za následek mnohem vyšší skóre kvality, vyšší podíl vítězných aukcí a nižší cenu za proklik. Právě tyto tři faktory zajišťují vyšší efektivitu kampaní.

Kampaň v číslech

O kolik lépe si manuálně nastavená kampaň vedla? Oproti DSA kampaním narostla míra prokliku (CTR) o 18 % a konverzní poměr o 6 %. Velmi důležitým výsledkem je o 19 % nižší průměrná cena za proklik (CPC).

Takže pokud na začátku věnujete nastavení více péče a času, celá kampaň může výrazně ušetřit finance a přinést kvalitní výsledky. Zvlášť, když se jedná o kampaň většího rozsahu.

Jak zefektivnit kampaně? Manuálním nastavením
Čtěte dál
Design

Firemní časopis v praxi: Co po vás ten grafik chce?

Pokud při tvorbě magazínu nechcete, aby fotografie ředitele společnosti vedle úvodníku vypadala, jako kdyby jí někdo poskládal v Minecraftu, doporučujeme dobře naslouchat požadavkům grafika. Že je občas tak trochu záhadné, co to po vás vlastně chce? Nezoufejte! Máme pro vás příkladový slovník, díky kterému se naučíte požadavkům kreativního týmu nejen rozumět, ale dokonce je i předvídat.

09. 03. 2021
Team

Pravda o IT specialistech v roce 2021 – 1. díl

Vtipů o IT specialistech koluje spousta. Obecně jsou „zbytkem světa“ obvykle považováni za hůře přizpůsobivé jedince hovořící divnou řečí o nesrozumitelných věcech. Alespoň tak tomu bylo ještě v minulé dekádě. Ale kde je vlastně pravda a co platí v roce 2021? Zeptali jsme se přímo jich – odpovídali IT specialisté z Media Factory.

22. 02. 2021