Kolega Kuba Racek přednášel na konferenci WEB TOP 100 o nejúspěšnější kampani, kterou jsme realizovali pro našeho klienta – stavebniny PRO-DOMA.
Úkol zněl jasně: být vidět za každou cenu
Stavebniny PRO-DOMA mají působnost po celé naší republice. Aktuálně se jedná o celkem 86 prodejen v různých regionech. Chceme tedy, aby se uživatelům při vyhledávání stavebnin v jejich lokalitě na Seznamu nebo na Googlu zobrazila ve výsledcích nejbližší pobočka PRO-DOMA co možná nejvýše.
DSA kampaně vs. manuální nastavení
Zásadní dilema na úvod. Jít cestou využití dynamicky generovaných DSA kampaní s tím, že ušetříme spoustu času díky kompletnímu automatickému nastavení, kdy bude reklamní inzerát generován dle toho, co lidé hledají? Anebo zvolit ruční nastavení kampaní s mnohonásobně vyšší časovou náročností, ale s vyšší kvalitou a lepší kontrolou výsledků?
Manuální nastavení přináší výsledky
Vsadili jsme na manuální přípravu a nejvyšší možnou relevanci jsme se snažili získat tím, že jsme rozdělili klíčová slova do co nejvíce reklamních sestav.
Například: Prodejna stavebnin v Dolních Počernicích se dá vyhledávat několika způsoby - "stavebniny Praha", "stavebniny Dolní Počernice" nebo "stavebniny Praha východ". A pro každé toto vyhledávání (pro každou skupinu klíčových slov) je třeba vytvořit vlastní reklamní sestavu, z níž je pak sestaven výsledný inzerát zobrazující se ve vyhledávání.
Takové nastavení má za následek mnohem vyšší skóre kvality, vyšší podíl vítězných aukcí a nižší cenu za proklik. Právě tyto tři faktory zajišťují vyšší efektivitu kampaní.
Kampaň v číslech
O kolik lépe si manuálně nastavená kampaň vedla? Oproti DSA kampaním narostla míra prokliku (CTR) o 18 % a konverzní poměr o 6 %. Velmi důležitým výsledkem je o 19 % nižší průměrná cena za proklik (CPC).
Takže pokud na začátku věnujete nastavení více péče a času, celá kampaň může výrazně ušetřit finance a přinést kvalitní výsledky. Zvlášť, když se jedná o kampaň většího rozsahu.
