eCommerce 2021+ 10 trendů, o kterých byste měli vědět

Svět eCommerce je prostorem, který nikdy nespí a stále se mění. Jaké trendy přicházejí na scénu a jak je můžete využít pro své podnikání? 10 nejžhavějších tipů shrnul autor článku, Radek Doležal – ředitel kreativní agentury Digital Vision.

1. Omnichannel nakupování se stane novou normou

Omnichannel shoping znamená poskytovat zákazníkům bezproblémové a konzistentní prostředí napříč všemi dostupnými kanály a zařízeními. Již před čtyřmi lety 73% respondentů uvádělo, že během své nákupní cesty používá více kanálů.

S nárůstem používání mobilních zařízení a hlasových asistentů se v roce 2021 počet zákazníků využívajících více kanálů ještě zvýší, a právě proto je potřeba aby E- commerce přístup tento fakt reflektoval. „

2. Vyhledávání dokáže „myslet“

Vznikají nové nástroje, které dokáží inteligentně propojit vícero webů nebo e-shopů a reagovat na chování zákazníků nebo plnit další prodejní cíle. Jedním z nich je Search Ready. (prolink na stránku), jehož velkou výhodou je i fakt, že shromážděná data zůstanou „doma“, nevidí je velké vyhledavače a provozovatel webu nebo e-shopu s těmito unikátními daty může vytvářet svou vlastní prodejní strategii.

3. Voice search na scénu

A máme tady další novinku, která ještě donedávna vypadala jako sci-fi, ale brzy se stane realitou. Odhaduje se, že 75% domácností bude do roku 2025 vlastnit inteligentní reproduktor. Lidé se stále více spoléhají na hlasové asistenty, jako je Google Assistant nebo Amazon Alexa, kteří budou dělat vše od kontroly počasí až po nákup produktů online.

Představte si například, že jste ve své kuchyni, plánujete posezení s přáteli a uvědomujete si, že nemáte už žádný kvalitní alkohol. Ale můžete si ho objednat pomocí jednoduchého hlasového příkazu u svého hlasového asistenta. Šetří čas při procházení, zadávání platebních a přepravních údajů a zařízení si pamatuje minulé nákupy, takže je velmi snadné opakovat objednávku. Můžete si také zvolit typ doručení, aniž byste se museli dotknout jediné obrazovky. Jelikož si tato technologie získává stále více domácností a její používání při nakupování se zvyšuje, existuje mnoho nevyužitého potenciálu v Ecommerce a kdo se příležitosti chopí, bude o krok napřed před konkurencí.

4. S AR lze zvýšit realitu on-line nakupování

Augmented Reality (AR) se stala významným hráčem, pokud jde o online nakupování. Výrazně totiž překlenula mezeru nejednoznačnosti. Pomáhá online nakupujícím vizualizovat produkty, které je zajímají, ať už jde o oděv nebo nábytek. Nakupující nyní mohou vidět, jak by vypadali, když nosí určitou věc, nebo jak hezky by jejich domov působil s určitou barvou zdi. To vše ještě před stisknutím tlačítka „Koupit“. Vizualizace pomáhá nakupujícím online překonat překážku spočívající ve faktu, že produkt nevidí z první ruky a posunuje srovnávací nákupy na zcela novou úroveň. Obrovskou roli hraje i prvek zábavy. Zábava k nakupování neodmyslitelně patří a když to zkombinujete s tím, že obsah je, vždy byl a bude klíčem, je pro AR skvělou možností jak netradičně představit zajímavé balení.

5. AI vám pomůže pochopit zákazníky

Jedním z aspektů kamenných nákupů, který se v online nakupování historicky ztratil, je pomocný prodejce v obchodě, který může na základě potřeb nebo požadavků nakupujícího doporučit produkty. Právě umělá inteligence (AI) a strojového učení pomůže tento problém překlenout. Dokáže najít nové způsoby, jak zlepšit personalizaci a vychytat služby zákazníkům. Investování tímto směrem je každopádně správná cesta.

AI zprostředkuje také:

  • dozvědět se více o svých zákaznících a poskytnout jim personalizované zážitky, které požadují.
  • propojit údaje o zákaznících s přehledy v reálném čase a zlepšit tak nákupní zážitky.
  • Automatizovat úkoly, jako je zákaznická podpora prostřednictvím chatbotů, abyste zákazníkům pomohli 24/7 nebo generovali včasné nabídky.
  • Optimalizovat ceny, slevy a předpovídání poptávky.

Lidé chtějí vědět, že značkám na nich záleží. V současné době jsme na sociálních médiích zaznamenali opačné chování, kde se umělé inteligence učí z negativnějších poznámek lidí, ale je vysoce pravděpodobné, že spotřebitelé budou toužit po opaku. Pokud se roboti mohou naučit, jak formulovat věty, aby vyjádřili emoce, mohou je společnosti brzy naučit nabízet produkty založené na náladě zákazníků.

6. Pomocí on-site personalizace zákazníkům vytvoříte individuální zážitek

Lidé si cení zkušeností a produktů, které jim byly přizpůsobeny. To je opět něco, co se při přechodu na online samoobslužné nakupování často ztratí. Řešení ale existuje. Jak již bylo zmíněno výše, zapojení AI se v Ecommerce zvyšuje v celé řadě aplikací. Jedním z dalších způsobů, jak AI využít na e-shopu, je že shromážďování informací o návštěvnících a poté pomoci nich přizpůsobení webu/e-shopu jejich potřebám.

Ukázalo se, že implementace personalizovaných zkušeností na webu nebo v marketingové komunikaci má silný vliv na příjmy, přičemž jedna studie zjistila, že došlo k 25% nárůstu tržeb. Nedávná data také ukazují, že úsilí o přizpůsobení může snížit míru okamžitého opuštění o 45 %.

Personalizace pomocí umělé inteligence bude v roce 2021 stále důležitější.

Díky shromažďování více dat, bude možné vytvářet neuvěřitelně relevantní zážitky pro zákazníky, kteří se budou cítit, že obsah je vytvářen jen pro ně.

Big data hrají při vytváření personalizovaného obsahu zásadní roli, proto čím více a čím různorodější informace budeme o zákaznících budeme vědět tím lepe jim budeme moci nabídnout naše produkty.

7. Chatboti zlepší zážitek z nakupování

Jádrem personalizace a schopností AI je kvalitní chatbot, který nám pomůže plnit roli prodejce kamenného obchodu. Chatbot nám umožní komunikovat s tisíci zákazníků najednou a zároveň jim dáme pocit osobní pozornosti a promyšlených doporučení na základě jejich odpovědí.

Stále více nakupujících upřednostňuje konverzaci s roboty a jinými digitálními samoobslužnými nástroji. Jedna studie zjistila, že více než 60% zákazníků uvádí, že dává přednost tomu, aby jim webové stránky, aplikace nebo chatboti odpovídali na jednodušší dotazy. Jedním z hlavních důvodů je rychlejší doba odezvy.

Odborníci předpovídají, že 85% podniků bude v roce 2021 používat chatboty.

8. Nakupování přes mobil jako běžná věc

Možnost nakupovat odkudkoli bude hrát prim. V roce 2019 společnost Statista odhadovala, že do konce roku 2021 bude 73% prodeje elektronického obchodování probíhat na mobilním zařízení. Proto potřebujete e-shop vytvořený pomocí robustního responzivního designu, aby měli spotřebitelé možnost nakupovat na svých telefonech stejně snadno jako na svých počítačích. Další reakcí na stále rostoucí počet mobilních uživatelů je používání PWA nebo-li progresivních webových aplikací. PWA mohou mobilním nakupujícím poskytnout nativní prostředí podobné aplikacím s funkcemi, jako je schopnost pracovat offline a povolit push notifikace. Poskytují další způsob, jak zlepšit cestu zákazníků online nakupujícím pomocí mobilních zařízení.

9. Nabídnout vhodnou platební metodu je zásadní

Platební možnosti jsou jedním z hlavních důvodů, proč si zákazníci vyberou konkrétní značku. Pokud zákazníkům nenabídnete preferovanou platební metodu, nenakoupí ve vašem eshopu.

Nyní většina podniků elektronického obchodu přijímá kromě peněžních a kreditních karet i digitální peněženky (jako Google Pay, Samsung nebo Apple Pay a PayPal). Kryptoměny, zejména bitcoiny, mají pro majitele online obchodů mnoho výhod, například nízké transakční poplatky a žádné reverzní transakce.

Například Overstock uzavřel partnerství s Coinbase, bitcoinovou platformou, aby zákazníkům umožnil používat bitcoin jako platební metodu.

V roce 2021 pravděpodobně uvidíme více podniků elektronického obchodování, které začnou přijímat kryptoměny pro transakce.

Je tak snadné koupit produkt na jakémkoli webu, pokud byste jim při pokladně mohli jednoduše poskytnout ID, které je pro vás jedinečné. Toto jedinečné ID by bylo centralizovanou peněženkou, která by bezpečně ukládala všechny vaše platební údaje, dodací a fakturační adresy, preference atd. Apple a PayPal to v minulosti dokázali je to určitě cesta, která se bude brzy normalizovat a proto doporučujeme po této cestě jít.

10. Zákazníci reagují na video

V roce 2019 se ukázalo, že video zvyšuje míru konverze, přičemž 62% spotřebitelů uvedlo, že před nákupem sledují recenze produktů. Pokud to dosud nevyužíváte, může být rok 2021 dobrým začátkem. Důležitost videí nelze podceňovat. Videa vám mohou pomoci vysvětlit a předvést vaše produkty lépe než obrázky. Nákup je o emocích, kterou musíme na zákazníka předat a pomocí videa potřebný příběh dokážeme odkomunikovat v pár vteřinách.

eCommerce 2021+ 10 trendů, o kterých byste měli vědět
Čtěte dál
Design

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

28. 07. 2021
Vývoj

PHP - Kontroverzní jazyk, který ještě neřekl poslední slovo

Mnozí predikovali postupný a pomalý zánik PHP jako nástroje pro tvorbu webových aplikaci. Proč vlastně používat jazyk, který vznikal jako pomocný nástroj pro potřeby jednoho člověka? Proč používat PHP, pokud existuje Java, Golang, TypeScript? Realita ale poněkud překvapující: jazyk žije, rozvíjí se a přináší spoustu vychytávek, které mu umožňuji úspěšně konkurovat na trhu. Vlastně dokonce být lídrem toho trhu ;)

11. 05. 2021