Doba po Covid 19 je tady. Jak se na ni ve firmě připravit?

Všude kolem nás slyšíme, že svět po pandemii už nebude jako dřív. A v jistých ohledech tomu tak skutečně je. Tento fakt v Digital Vision pozorujeme na klientech z offline prostředí, kteří nyní zjišťují, že bez „onlajnu“ to v budoucnu nejspíš nepůjde. Krize spojená s virem Covid-19 postihla téměř všechny segmenty i společnost jako takovou, ale jak se s nastalou situací vypořádat a nepočítat přitom ztráty?

Zmrazené aktivity nebo improvizace

Praxe ukazuje, že jisté procento firem dokázalo přijít rychle s řešeními a jejich existence tak není ohrožena. Jedná se např. o restaurace s rozvozy jídel či výdeje přes improvizované okénko, výuku pomocí online kurzů nebo o přesun prodeje z kamenných obchodů na e-shopy. Pak jsou tady firmy, které volnější období využívají k tomu, aby se naplno připravily na dobu, až pandemie odezní. Vymýšlejí nové strategie, ladí své produkty nebo provádějí reorganizaci firmy. To vše s cílem najet zase „do normálu“ jako předtím. Třetí skupinu pak tvoří firmy, které srazily náklady na minimum, téměř zastavily činnost a vyčkávají na to, až budou moci znovu fungovat, případně zda dostanou podporu od státu. Otázkou zůstává, zda se podobné situace nebudou v budoucnu opakovat?

Doba pokrizová

V těchto dnech pomalu přichází doba „pokrizová“ a téměř každá firma hledá cesty, jak s ní co nejlíp naložit. Jednou z možností je čerpání programu COVID 3 a dalších dotací určených pro podporu investicí vedoucích k posílení nabídky a poptávky firem. Tato podpora by měla pomoci firmám zvýšit zájem o jejich produkty a práci na trhu.

Před několika dny proběhla videokonference, na které diskutovali zástupci agentur s ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem o tom, jakým způsobem zlepšit situaci nejen v jednotlivých oborech, ale i celé ekonomiky České republiky. Výsledkem jednání je nabídka finanční injekce pro firmy, které v návaznosti na dotaci přejdou k praktickým řešením.

Co je program COVID 3?

Tento nový dotační program nabízí uznání nákladů na investice vedoucí ke stimulaci nabídky a poptávky v rámci úvěrů Covid. Pro Prahu jsou alokovány 2 miliardy Kč, a to výhradně z českého rozpočtu, a proto zde neplatí žádná omezení stanovená podmínkami evropských fondů. Parametry dotačního programu jsou následující: firmy do 250 zaměstnanců mají nárok na 90 % svého úvěru a firmy nad 250 zaměstnanců mohou požadovat 80 % svého úvěru. Společně s kofinancováním podniky by v oběhu mělo být kolem 500 miliard Kč.

Podpora spotřeby na území ČR

Přesně na tom bude postaven restart ekonomiky, který potřebuje zvýšit spotřebitelskou důvěru a zároveň částečně přesměrovat exportující firmy na domácí spotřebu. V plánu ministerstva jsou nejen vlastní kampaně na podporu tuzemských výrobců, ale také podpora marketingových a komunikačních aktivit českých firem. Tato úvaha bude nyní podrobně rozpracována tak, aby od června mohly kampaně odstartovat. Tým povedou náměstkyně Silvana Jirotková a Roman Čumpelík, kterým bude při přípravě programů k ruce Marek Hlavica.

Další finanční úlevy

Kromě výše zmíněných dotačních programů náklady firem odlehčí i odsun či úplné odpuštění plateb za pronájem státem vlastněných ploch OOH. Dle ministra Havlíčka se připravuje také podpora tam, kde firmy využívají státem vlastněné budovy, případně státem vlastněné firmy a zřizované instituce.

„Země pro budoucnost“

Celý koncept vede ke vzniku Národního marketingového týmu, který výrazně mění postoj celkové komunikace státu. Zatímco před pandemií šlo o budování image státu jako země budoucnosti, doba po krizi bude zaměřena hlavně na podporu domácího prostředí. Půjde o to, aby lidé více poznávali Česko a také v něm utráceli peníze tím, že budou kupovat tuzemské výrobky, navštíví naše kulturní památky či budou dovolenou více trávit v ČR. Podpůrné kampaně odstartují během léta a koncept se bude dále rozvíjet.

Doba po Covid 19 je tady. Jak se na ni ve firmě připravit?
Čtěte dál
Online marketing Vývoj

Web Performance – rychlost a výkon je na internetu rozhodující

Se stále se zvyšující rychlostí a stabilitou internetového připojení už není v dnešní době technicky problém využívat internet k věcem, které ještě nedávno nebyly možné. Právě rychlost a dostupnost internetového připojení umožnila vytvořit podmínky pro přenos do té doby nemyslitelných obchodních aktivit.

16. 08. 2021
Design

Třetí rozměr pohledu na váš byznys. Víte, co je lentikulární tisk a jak ho využít?

Ne, že by klasickým plakátům úplně odzvonilo. Ale pro prezentaci ve 21. století můžete využít ještě daleko sofistikovanější metody tisku. Jednou z nich je například tzv. „lentikulární tisk“. Je dobré o něm vědět především z jednoho důvodu: zákazníci na něm mohou oči nechat.

28. 07. 2021