Pracujete s Google AdWords a marně si lámete hlavu nad tím, jak u reklam ušetřit co nejvíce finančních prostředků? Přečtěte si naše 4 tipy, které vašemu rozpočtu zaručeně pomohou.
1) Vylučující klíčová slova
Pokud nabízíte například luxusní starožitný nábytek, pravděpodobně inzerujete na klíčové slovo nábytek. Uživateli, který ale aktuálně vyhledává třeba zahradní nábytek, se nejspíš také zobrazí vaše reklama. Je velmi pravděpodobné, že tento zákazník si u vás nic nevybere, rychle odejde jinam a vy za proklik zaplatíte. Co s tím? Použijte slovo zahradní jako vylučující klíčové slovo. Přidejte k němu ještě slova jako levný, bazarový nebo umělohmotný a máte mnohem větší šanci, že se vaše reklama zobrazí jen uživatelům, kteří u vás skutečně nakoupí.
2) Časový rozvrh reklam
Prodáváte skvělou pizzu, ale rozvážíte jen do 21:00? Je tedy zbytečné (a drahé) zobrazovat reklamy po tomto čase. Nebojte se toho, použijte časový rozvrh a reklamy od 21:00 až do rána vypněte. Stejně to funguje i opačně. Máte vypozorováno, že lidé pizzu nejvíce objednávají v době oběda? Navyšte cenovou nabídku v době od 11:00 do 13:00 za proklik reklamy o 100 % a vytěžte z této situace maximum.
3) Vyhodnocování a optimalizace
Správné nastavení kampaní v Google AdWords je jen polovinou úspěchu. Sledujte pravidelně výkon jednotlivých kampaní. Pokud vidíte, že jedna z kampaní vám za celou dobu nepřinesla jedinou objednávku, zkuste se na chvíli vžít do svého zákazníka a celou cestu mu usnadnit. Skutečně jsou vaše reklamy v této kampani pro uživatele relevantní? A vedou ho na správnou cílovou stránku? Nemá konkurence stejný produkt výrazně levnější? Pokud zákazníkům odstraníte z cesty všechny překážky, vaše investice se tím značně zefektivní.
4) A/B testování
Vymysleli jste dvě skvělé verze reklam a nevíte, kterou z nich použít? Nevadí, spusťte obě a po nějaké době vyhodnoťte, která fungovala líp. Verze A přinesla více prodejů a navíc u ní průměrně zaplatíte za proklik o 2 Kč méně než u verze B? Výborně, nechte tedy aktivní verzi A. K ní můžete vymyslet opět další verzi a celé A/B testování opakovat.
